Pomoc má mnoho tváří

O nás

Jsme různí, ale patříme k sobě. Každý člověk je jedinečný a zasluhuje respekt.

Zaměstnáváme více než

lidí

Poskytujeme

registrovaných sociálních služeb

Provozujeme

chráněná pracoviště

Za rok jsme pomohli více než

lidem

Rolnička je tu proto, aby každý mohl s potřebnou pomocí dosáhnout osobního maxima a prožil celý život v sepětí s rodinou, přáteli a známými tam, kde se cítí doma.
Rolnička je křesťanské centrum poskytující na Táborsku sociální, vzdělávací, terapeutické, a pracovní služby dětem a dospělým lidem s různými typy zdravotního postižení.

Diakonie Rolnička je jedním ze středisek Diakonie ČCE a vznikla v roce 1993 jako centrum pro 12 dětí ze Soběslavi a blízkého okolí. V současné době pomáhá 170 dětem i dospělým s mentálním a kombinovaným postižením z celého táborského regionu a kromě Soběslavi má svou pobočku i v Táboře. Naším cílem je poskytovat komplexní služby, které mohou naše klienty provázet od dětství až do důchodového věku. Kromě 5 sociálních služeb nabízí Rolnička lidem s postižením i zaměstnání v chráněné dílně či Obchodech dobré vůle a služby dobrovolnického centra.

Středisko je řízeno správní radou v čele s ředitelem. Kontrolu vykonává dozorčí rada.

 

Správní rada

Správní rada je statutárním orgánem složeným z ředitele střediska a čtyř vedoucích pracovníků střediska. Správní rada je zodpovědná za zabezpečení veškeré činnosti střediska a pracuje v tomto složení:
 
Mgr. Karel Novák – ředitel střediska, předseda správní rady
Mgr. Kamila Viktorová – ředitelka speciálních škol
Olina Fricová – ekonomka střediska

Dozorčí rada

Dozorčí rada je kontrolním orgánem, dohlíží na činnost správní rady a střediska. Pracuje v tomto složení:
 
Ing. Jaromír Matoušek – předseda dozorčí rady
Mgr. Richard Dračka
Klára Csirková
Jitka Knotková
Jan Růžička

Pomáháme lidem
na okraji společnosti

  • nabízíme služby pro lidi s mentálním nebo kombinovaným postižením
  • využívat je mohou děti i dospělí až do důchodového věku

Zaměstnáváme lidi se zdravotním znevýhodněním

    • naši chráněnou dílnu najdete v Soběslavi
    • provozujeme tři Obchody dobré vůle v Soběslavi a v Táboře

Naše hodnoty

Milosrdenství

Vždy, když potkám klienta, tak se usměju a pozdravím ho.

Fortelnost

Pracuji fortelně – vím co, proč 
a jak dělám.

Společenství

Jsem jedinečný dílek skládačky a obraz tvoříme pouze společně.

Naděje

Jsem stejně důležitý jako klient, mé srdce bije pro Diakonii.

Historie Rolničky

Zakládací listina Rolničky nese datum 14. září 1993. Od tohoto dne Rolnička prošla velkým vývojem.

14.září 1993:
založení Rolničky – jednoho ze středisek Diakonie ČCE,
1994:
zahájení provozu denního centra pro 12 dětí s postižením ze Soběslavi a okolí, první ředitelkou je Mgr. Ruth Šormová,
1995:
MŠMT ČR zařadilo do sítě škol Církevní speciální školy pro žáky s více vadami při středisku Rolnička, získání prvního mikrobusu Ford Transit pro zpřístupnění služeb i dětem ze vzdálenějších obcí,
1996:
počátek chráněné dílny, získání nového mikrobusu Mercedes Benz pro dopravu klientů,
1997:
Ruth Šormová odchází na mateřskou dovolenou, zastupující ředitelkou PaedDr. Drahomíra Blažková,
1998:
zastupujícím ředitelem jmenován Pavel Kutil, zakoupen více než sto let starý dům v Bezděkově ulici a vypracována studie na jeho přestavbu, uspořádán první jarní rolničkový ples,
1999:
krácení dotace MPSV ČR přineslo úsporná opatření, uspořádán první adventní jarmark,
2000:
započala rekonstrukce domu v Bezděkově ulici,
2001:
stěhování Rolničky z Jiráskovy ulice do Mrázkovy, nový prozatímní ředitel Mgr. Karel Novák, nově jmenována samostatná ředitelka školy Mgr. Kamila Hnojnová,
2002:
počátky veřejné sbírky Rolničkový den a adventní kampaně ČCErolniČCE, zpracován strategický plán pro budoucí období,
2003:
první jarní jarmark pořádaný společně s s občanským sdružením „I MY“,
2004:
dokončení rekonstrukce domu, ředitelem jmenován dosud zastupující Mgr. Karel Novák, zahájen provoz centra denních služeb pro dospělé,
2005:
otevřeno první chráněné bydlení Rolničky, zahájen provoz čajovny – kavárny, dochází k právnímu oddělení škol od střediska,
2006:
do rejstříku škol zařazena praktická škola s kapacitou osmi žáků, činnost ukončuje představenstvo, aby ho v příštím roce jako nový statutární orgán nahradila správní rada a kontrolní orgán dozorčí rada
2007:
první výstava obrazů z arteterapie s dražbou v Praze v Divadle Na zábradlí, vypracován nový strategický plán do roku 2011, svou činnost zahájila správní a dozorčí rada,
2008:
oslava 15 let od založení, zakoupení bytu 4+1 v běžné zástavbě města pro nové chráněné bydlení, započata sbírka na nový mikrobus a na úhradu nákladů na pořízení a rekonstrukci bytu,
2009:
přesun chráněného bydlení z domu pro dospělé klienty do běžné zástavby Soběslavi,
2010:
zakoupení nového mikrobusu pro dopravu dětí, registrace čtvrté sociální služby osobní asistence,
2011:
vytvoření tří pracovních míst pro osoby s mentálním postižením na volném trhu práce, přijetí třetího strategického plánu na období 2011 – 2013
2012:
registrace páté sociální služby sociálně terapeutické dílny, zakoupení druhého mikrobusu pro dopravu klientů,
2013:
otevření pobočky v Táboře, oslavy 20 let Rolničky,
2014:
zakoupení třetího mikrobusu pro svoz klientů, otevření nového bytu pro chráněné bydlení,
2015:
otevření Obchodu dobré vůle na táborském Sídlišti nad Lužnicí,
2016:
otevření druhého Obchodu dobré vůle v centru Tábora, začínáme nabízet odlehčovací pobyty pro dospělé s mentálním a kombinovaným postižením jako doplňkovou službu CDS pro dospělé,
2017:
zakoupení čtvrtého mikrobusu pro dopravu klientů, otevření Obchodu dobré vůle v Soběslavi,
2018:
registrace další sociální služby – odlehčovací služba, otevření nového bytu pro odlehčovací službu,
2019:
úspěšně pokračovala realizace projektu „Nejste v tom sami“ podpořeného Nadačním fondem Avast. V něm jsme nabídli rodinám našich dětských klientů odlehčení v podobě hlídání dětí v domácím
prostředí,
2020:
registrace nové sociální služby – odlehčovací služba terénní a ambulantní, ukončení provozu čajovny,
2021:
nově zrekonstruované prostory pro sociální služby v Táboře začalo používat Centrum denních služeb a Odlehčovací služba,
2022:
po dvou letech mohly být služby v Rolničce poskytovány již bez koronavirových opatření.,
2023:
Rolnička oslavila 30 let.

Historie Diakonie ČCE

V roce 1864 založil evangelický farář Václav Šubert v Krabčicích pod Řípem „opatrovnu“ pro děti místních sedláků. Jedná se o první diakonický projekt na našem území. V Krabčicích dodnes Diakonie provozuje domov odpočinku ve stáří. V roce 1903 vznikla „Česká Diakonie, spolek evanjelický pro ošetřování nemocných a chudých“. Sestry diakonky pracovaly v různých zdravotnických zařízeních či docházelo ošetřovat nemocné do rodin. V roce 1959 zakázal činnost Diakonie komunistický stát. Péče o potřebné se však neformálně udržuje v jednotlivých sborech evangelických církví.

Českobratrská církev evangelická obnovuje Diakonii 1. června 1989 a postupně rozvíjí celou paletu sociálních služeb (služby krizové pomoci, stacionáře pro děti s mentálním postižením, domácí péči o seniory a zdravotně postižené). Služby Diakonie se po roce 2000 rozšířily o služby sociální prevence, jako jsou nízkoprahové kluby určené dětem a mládeži, občanské poradny nebo azylové domy. V roce 2003 přibyly do rodiny Diakonie také služby hospice.

Důležitý byl také vznik speciálních škol. Dnes provozuje Diakonie speciální školy určené dětem s mentálním a kombinovaným postižením na 19 místech republiky a se svými více než 700 žáky je jedničkou v oblasti speciálního školství. V roce 2011 vzniklo Středisko humanitární a rozvojové spolupráce, které pomáhá při humanitárních katastrofách u nás i ve světě. Důraz Diakonie klade i na vzdělávání, proto založila Diakonickou akademii, která připravuje kurzy celoživotního vzdělávání zaměřené na práci v sociálních službách.

V posledních letech Diakonie rozvíjí sociální podnikání a vytváří chráněná pracovní místa pro lidi s postižením. A stále roste. Každoročně pomáháme více než 25 tisícům lidí.

Kde všude pomáháme

Pomáháme tisícům lidí v různých situacích. Můžeme pomoci i vám.

Co je COOKIE?

Cookie je malý datový soubor umístěný ve vašem prohlížeči v zařízení (počítači, chytrém telefonu či tabletu), na kterém si stránky prohlížíte. Jeho úkolem je pomoci prohlíženým stránkám správně fungovat a zobrazovat správný obsah. Stránky si pamatují vaše prohlížení a fungují tak, aby se nemusely vaše preference nahrávat znovu. Díky tomu je pro vás užívání stránek mnohem přívětivější.